Plasty můžeme vyrobit různými způsoby. Nejrozšířenější technologií na výrobu plastů je však takzvané vstřikování plastů. Tento pojem v nás může vyvolat spoustu otázek a jako laik si asi jen těžko dokážeme představit, jak tahle technologie v praxi funguje.
Jak už název napovídá, plasty jsou při výrobě do svých forem opravdu vstřikovány, avšak ne ručně, ale za pomoci strojů. Zpracovávaný plast se roztaví a stroj ho vstříkne do formy s požadovaným tvarem. Po ztuhnutí se z formy vyjme a konečný výrobek je na světě. Plast před roztavením má nejčastěji formu granulí.
Technologií vstřikování plastů můžeme vyrobit dva základní typy výrobků. Prvním typem jsou výrobky hotové, tedy kelímky, květináče, zátky, plastové držáky, vaničky, krabičky a podobně. Pro tyto výrobky po zatuhnutí a vyjmutí z formy celý výrobní proces končí a jsou připraveny na „život“. Druhým typem výrobků jsou plastové díly, které jsou určeny pro zařazení do dalšího výrobního cyklu. I tento výrobek už dál neprochází žádnými úpravami tvaru či obsahu, ale tvoří jednu ze součástí nějakého většího stroje/ výrobku. Například nárazník od auta. Své finální podoby sice dosáhne metodou vstřikování plastů, ale svou úlohu může začít plnit až po přimontování na auto.
Nikdy se nic neděje bez důvodně a tedy i to, že je metoda vstřikování plastů tou nejrozšířenější a nejpoužívanější má nějaký svůj důvod. Tato technologie s sebou totiž nese řadu výhod a je schopna oboustranně uspokojit jak výrobce- nízké náklady na výrobu, tak spotřebitele- nízká cena, ale vysoká kvalita. A čím je toho dosáhnuto? Díky této technologii jsou výrobci schopni vyrobit výrobky složitých a dokonale přesných tvarů. Celý proces výroby je přitom neuvěřitelně rychlý. Tato technologie má totiž velmi krátké výrobní cykly a navíc je schopna již na jeden výrobní cyklus získat konečný plastový díl. Plastové výrobky se tak vyrábí opravdu jak na běžícím páse, tedy produktivita výroby je vysoká a výsledná kvalita je na nejvyšší úrovni.
Je přirozené, že všichni- výrobci i spotřebitelé, touží po co nejnižší cenně a co nejvyšších benefitech. Některé firmy však často praktikují filozofii nižší cena na úkor horší kvality, čímž své zákazníky nemohou dlouhodobě uspokojit. Tato revoluční metoda přináší spokojenost na obou stranách.